понеделник, 22 октомври 2012 г.

СИГНАЛИ ЗА ЗЛОУПОТРЕБИ С ВЛАСТ И КОРУПЦИЯ




Настояваме да се направи обстойна, цялостна проверка на корупционните сделки, на злоупотребите на кмета Кольо Милев от стъпването му в длъжност!
В общината кмета вкара много свой  хората и  схеми за ограбване, както на европейските фондове, така и на нашите бюджетни средства , които  са едни и същи опити на грабежи научени в армията. Ако прокуратурата беше направила истинска проверка, щеше да ги установи. Ще се види, че същата схема се прилага и при сметосъбирането в страната. Не по-различно е състоянието във фирмите от кръга на Лечков, който останаха захранката при Генерала. И до днес чакаме отговори от прокуратурата по конкретни случаи. Кой и защо се разпореди с военните имоти и имущество? Според специалистите те са на стойност 8 милиарда лева, продавайки ги на цена от 20 до 120 пъти по-ниска от пазарната! Пренебрегвайки Българската Конституция, Европейската екологична мрежа „Натура 2000”, Рамковата конвенция за опазване на влажните зони със световно значение, бяха разменени, или по-точно подарени,  на определени избрани хора, стотици и хиляди декари държавни и общински земи и гори .
Кмета Милев умишлено води Община Сливен към разпадане и евентуален фалит. Умишлено и чрез незаконни действия се източват огромни общински средства, без задължителното Решение на Общински съвет – Сливен, въпреки издадената съдебна заповед за възбрана. Анализирайки всички негови действия, се установява, че: Са налице умишлени действия, с цел облагодетелстване на близки до кмета фирми чрез договори за „временно” възлагане на дейности, обслужващи Община Сливен.
Конкретно такива са: 1. Договора за депониране и обезвреждане на отпадъци на сметището с. Сотиря с бившия негов шофьор от армията Коста Къчев. Същият е сключен неправомерно с ДЗЗД „ПРО ГРУП ПАРТНЪРС”, които нямат лиценз и необходимата строителна категория. Същото дружество от фирми е създадено няколко дни преди това, умишлено и единствено с цел да получи временното изпълнение по договора. Фирмите, които го съставят са: „Даяна Груп” ЕООД гр. Сливен, „В 5555” ЕООД, обл. Враца, „Креонет” ЕООД, обл. Ямбол. Ще отговори ли Генерала или в този случай ще остават без отговори вече зададените въпроси: Колко средства се получават месечно за депониране, по какви анализни цени и от къде се пренасят реално земните маси, необходими за запръстяване? Как са знаели предварително тези фирми, че кмета Милев ще прекрати действието на договора на предният (текущ тогава) оператор, и само в рамките на няколко дни по-рано същите фирми  си учредяват настоящото дружество? Защо не е обявена до момента процедура по ЗОП за избор на нов оператор на депото, при условие че договор за временно изпълнение не трябва да се сключва за повече от 3 (три) месеца? Кои, приближени до кмета лица, стоят зад фирмите „Даяна Груп” ЕООД и „Креонет” ЕООД? Как Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконосъобразно решението на кмета на Община Сливен, за класиране на участниците и избора на изпълнител в процедурата за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Почистване на нерегламентирани сметища около населените места на територията на Община Сливен” и защо не важат за него? „ КЗК установи, че възложителят не е обосновал оценяването на участниците и се е позовал на протоколи, в които не са описани параметрите на отделните предложения. Този пропуск в обжалваното решение представлява съществено нарушение, което води до немотивираност на издадения административен акт.
Комисията връща преписката на възложителя за продължаване на процедурата от етап - разглеждане и оценка на ценовите предложения, при стриктно спазване на изложените мотиви.”
2. Относно неправомерни изплащания на суми по завишени стойности на строителни дейности, извършени от фирма „Биндер” АД, с последвали неправомерни сделки и не съществуващ дълг срещу реална общинска собственост. Налице са огромни, по своят размер, финансови и строителни злоупотреби , а именно: Признава се и се заплаща, въпреки установените нередности и злоупотреби от Временната комисия към ОС, с председател Иван Андреев, отчетени в Доклад № 3 и Доклад № 4 се оформя абсолютно незаконна продажба на общинска собственост срещу дълг, което е в пълен разрез с решението на общинския съвет за провеждане на търг, с явно наддаване по Закона за търговете. В случая, без внесен депозит за участие в търг и в разрез със своята заповед, кмета направи сделка - прехвърли имота на фирми, без в общината да постъпят средства от депозита и изплащането на съответния имот. По заповед на кмета Милев се оформи плащане с дълг на Община Сливен към фирма „ИНМАТ” ООД , на която по късно „ спечелилата” фирма плати за обекта. Тук е мястото да задам следните въпроси: Къде е решението на Общински съвет за извършване на „СОАПОВА”(дълг срещу собственост) сделка на стойност над 2 400 000 лв. за имот 18 дка в кв. „Дружба”? Защо по предложение на кмета Милев и на заместник кмета Румен Андонов, именно същият парцел бе снижен и цената му бе понижена, и то именно заради този конкретен инвеститор, който не внесе нито лев в общинската хазна , а бе насочен да плати на фирма „ИНМАТ” ООД? Как е изповядана сделката и с какви правомощия, както и защо е нарушен основният Закон за Търговете, ЗМСМА и НК? Как при запорирани сметки са изплатени 200 000 лв. на „Биндер”АД за СМР на бул. ”Георги Данчев”? 3. Как е възможно, без решение на Общински съвет и без да е включен в капиталовата програма, да се изгражда улица пред бл. 19 в кв.” Сини камъни” , това е блока на кмета? -До момента са изплатени неправомерно, при запорирани сметки на общината, средства в размер на 95 000.00 лв. и се предвижда да се изплатят общо над 220 000.00 лв. - за строителството на обекта няма обявена процедура за изпълнител и няма назначен строителен надзор. Липсва и задължителното Разрешение за строеж, както и технически проект (същите се подготвиха и извадиха едва преди няколко дни). Опита на кмета Милев да прикрие обекта зад термина ‘Реконструкция’ и да заобиколи ЗОП (Закон за обществените поръчки), ЗУТ (Закон за устройство на територията), и задължителното в този случай Решение на Общински съвет –Сливен го вкараха в капан, от който се излиза само през санкция на Уважаемата Прокуратура и Съд. 4. Относно асфалтовите дейности по бул.”Хаджи Димитър” , незабавно да бъде асфалтиран, съм абсолютно против това да стане след като се нанесе огромна финансова щета за сметка на общината. Въпросът ми е: Как е възможно при наличие на съществуващ договор с ГД „Стройинвест” за бул. ”Х. Димитър” и получен Аванс от 900 000.00 лв., кмета Милев, без да го прекрати, да възложи на друга, близка негова фирма, да асфалтира същия булевард и да заплати 220 000.00 лв., без одобрението на Общински съвет отново? На практика има два договора върху един и същ обект.  Как и защо е пренебрегнат в случая Доклада на Временната комисия с председател доц. Иван Андреев,и защо не е възложено на фирмата, която е получила аванс на стойност 900 000лв.,  да работи на обекта? Как ще се претендират сумите по отпуснатия аванс от страна на кмета , след като самият той е допуснал неправомерни действия и дублаж на фирми върху един и същ обект. 5. Относно незаконното управление и харчене на средства , изразяващи се в следните няколко действия: През м. Април 2012 г., в разрез със Закона за бюджета, се отклониха предвидените по одобрен инвестиционен кредит, свободни средства от 5.5 млн. лв. като закона е категоричен, че с тези средства може единствено да се купуват държавни или общински ценни книжа. През същия този м. Април няколко училища и Регионалната библиотека осъмнаха с изтеглени и нулирани делегирани сметки. Сумите са били изтеглени неправомерно и без подписите на директорите на училищата и библиотеката. Освен тези целеви и делегирани средства са били изтеглени и средствата им от дарения и от спонсори. По-късно, след около 7 дни, сумите им бяха възстановени, но останаха да висят въпросите: Как може да източиш чужда делегирана сметка? Кой е банковият служител, разрешил това теглене? Кои са общинските служители, наредили същото теглене? Къде и за какво са били използвани тези средства? Как е възможно всичко това да остане скрито за обществеността и за правораздавателните органи? II. Относно получена справка за сключени и изплатени суми по договори за периода 08.11.2011 г. ÷ 31.08.2012 г., останах напълно изумен от корупционните размери на сключените и изплатени огромни суми, без задължителното Решение на Общинския съвет, както  и без да са включени в одобрените капиталова или инвестиционна програма на бюджета на общината. Справка за сключени договори в периода 08.11.2011 до 31.08.2012 г. Капиталови -28 броя за 1 497 136 лв. Консултантски: -13 бр. за 429 632 лв. Медийни: 13 броя за 123 925 лв. Текущи ремонти: 23 броя за 867 147 лв. Материали: 7 броя за 66 247 лв. Горива: 1 бой за 1 471 216 лв. Услуги: 69 броя за 3 166 820 лв. Изумен съм от това и ще чакам спешният отговор на кмета Милев на следните въпроси по тази справка: По позиция II. от справката Кои са тези 13 консултанти, получили общо 429 632 лв.? Какви точно консултации са извършили и за какви суми? По позиция III. Кои медии са получили суми по тези 13 договора на стойност 123 925 лв.? По колко са получили и каква медийна услуга са извършвали? Както и колко си взе кмета? По позиция V. Кои фирми са извършили тези доставки, на какви цени, какви точно са тези материали на стойност 66 247 лв.? По позиция VI. Къде е Решението на общинския съвет, с което кмета Милев да има правомощия да играе на борсата за покупка на гориво на стойност 1 471 216 лв.? Каква е цената на тон /литър гориво по този сключен неправомерно договор? Коя е фирмата доставчик? Колко е платения комисионен договор? Вярно ли е, че постигнатата цена по тази сделка, надвишава цената за литър на колонките на бензиностанциите, по- точно на дребно? Къде отива разликата от отстъпката за покупка на едро и отстъпката за големи корпоративни клиенти? По позиция VII. Какви Услуги са правени по 69 договора за 3 116 820 лв? Защо при наличие на стотици компетентни общински служители се поръчват и заплащат без одобрение от общински съвет някакви външни услуги, които не са строително ремонтни? Аз ще изисквам , ако се наложи, дори чрез съдебно разпореждане, да стане ясно кои са получателите на тези огромни общински средства. Аз, като обществен деятел, имам още много въпроси и сигнали за извършени неправомерни действия, но ще се въздържа до тук! Осъждам авторитарния, егоцентричен и непрозрачен стил на управление на Генерала и се възмущавам от опитите му да наглася водещата роля и авторитета на общинския съвет! Осъждам безпрецедентното му отношение към ОС , кметове на кметства, общински служители и граждани. Крайно неприятни са всичките му опити да не отговаря на въпросите на съветниците и гражданите, както и да нарушава системно ЗМСМА. Странно е, че се назначават на граждански договори хора в третата възраст от армията - бивши военни или партийни кадри, без ценз и за сметка на многото млади и безработни специалисти! Възмущавам се и от факта, че се заблуждават сливенските строителни фирми, че ще работят по договори с Община Сливен. Реално кмета работи с фирми от София, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Бургас, Русе , с. Вятово и от къде ли не, само не и от тук! Малцина са допуснатите до работа фирми, и то защото са част от кръга на Лечков или около кмета и заместниците му. Политиката, водена от екипа на кмета е вредна за общината и нейните граждани, защото цели нейното разпродаване като под въпрос е поставено финансовото обезпечение за заплатите и делигирани дейности. Кмета и екипът му реално са се превърнали в брокери на недвижими имоти и целият им работен ден представлява само сделки, а между сделките- екскурзии в Кувейт, Катар, другите Европейски държави и банкети. Не съм съгласен с подобна политика, от армейски тип, както и имам против да се разпродаде общинската земя и хората по селата да останат без поминъка си, без животни и  земеделие! Това решение е с краткосрочен ефект и води до огромни за хората вредни последствия. Каквото и да ми струва в личен и професионален план, ще остана верен последовател на града си, както и на лъжовните обещания, които даде Милев на Община Сливен. Надявам се заедно да стигнем до истината и виновните да бъдат наказани. Разчитам на правоохранителните органи да се намесят и да извършат необходимите проверки по този сигнал!!!

Да не забравяме, че генерала Милев в армията има досие от ДС – това може да бъде видно в близките месеци!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар