понеделник, 7 януари 2013 г.

Тихо Кмете ме пази............и по нервите ми не лази!- с ГЕНЕРАЛната промяна




Едно запитване до мен Живко Желев, и
 изпратено до Кмета Милев да отговори без
 увъртане!!!

Г-н Желев,
Преди няколко дни Ви пратих едно писмо, с прикачен файл, но на друг мейл. Отново Ви го пращам за по-сигурно и на този Ваш адрес. Надявам се да реагирате, както подобава. А може и да сте направили вече нещо по въпроса. Лошото е, че не достига тази информация до когото трябва. Дори и да е късно, нека се знае истината. По понятни причини не Ви казвам името си, но за истинността на написаното Ви гарантирам.

Г-н Желев,
                КОНКУРСИ МЕНТЕ СЕ РАЗИГРАВАТ  В ОБЩИНАТА
Конкурси -  менте се организират в несвяст в Община Сливен! Няма ли кой да спре това безобразие?! Пиша тези редове с възмущение и с надежда да се предотвратят тези безобразия , на които ставаме волни или неволни свидетели.
            „Разкази с очакван край” са конкурсите, организирани от Община Сливен. Конкурсните процедури са привидно добре изпипани. Но само привидно. Всичко е един театър, фарс , който се разиграва и наивниците търчат да подават документи- с надеждата, че и тях ще ги огрее.
            А то работата е ясна, още като видите изискванията и кои са кандидатите. Без да съм ясновидец се обзалагам кой ще е новият началник на Стопанския отдел в Община Сливен. Това е г-н Апостол Русев Апостолов. Брей- човекът е решил теста и е получил почти максимален брой точки – 116, само на 1 въпрос е дал неверен отговор и до финалната права е достигнал той и още един кандидат. То се знае. Още , като беше обявен конкурсът- хората под сурдинка коментираха и се подсмихваха, че в Община Сливен нищо не е променено. Връщат се старите- изпитани , проверени кадри на Комсомола /ДКМС и БКП/. Нищо лично. Да са живи и здрави хората. Но защо се правят конкурси? За да се хвърля прах в очите на НАИВНИЦИТЕ. Не изпитват ли неудобство, срам тия, които знаят, че те ще бъдат назначените хора. ЧОВЕКЪТ е известен предварително. Защо си губят времето останалите? Само масовка да има. Но това не прави излаганията  на общината по-малка. Само броят на измамените хора е по-голям.
            Хей, събудете се хора! Няма ли кой да попита г-н Кмета, до кога ще продължава това?

Обръщам се към Кмета Милев, да отговори на въпросите!!!

Това ли е „Генералната промяна”. Такъв филм няма. Само думи, думи, обещания. Филмът сме го гледали, героите се сменят, а някои се връщат на бял кон в Общината. Генералната промяна се отлага или май няма да се състои. Защото , както хората коментират – „Със стари к…ви – нов бардак не се прави”.
            Поредният същия с бели конци конкурс бе обявен в края на миналата година. За Началник отдел „Административно обслужване и ЦАО”. 1 щатна бройка. Че то самото име на отдела е смешно, защото има повторение- „Административно обслужване и Центрове за административно обслужване”. Но който е сътворил името и е мислил структурата на Общината, не е знаел сигурно какво значи абревиатурата ЦАО. Става нещо като „съседски комшия” или „съседите и комшиите”.  Като че ли центровете са нещо извън обслужването на населението. То в ерата на съвременните електронни технологии 99% от административното обслужване е именно в центровете.Говорим за електронно правителство.  Общински съветници недоумяват как Деловодството на общинската администрация е извън Административния отдел. Де се е чуло и видяло такова чудо? Във всяка една институция и администрация Деловодството е сърцевината на Административното обслужване. Че едно време да нямаше Центрове. Имаше си по едно деловодство. Ние по-старите хора помним това.  Община Сливен и с това блесна сега. Няма сигурно друга в България като нея! Деловодството било сега в структурата на подчинение на Стопански дейности. В този отдел, барабар с дърводелците ,шофьорите, домакина и т.н. Не е смешно това, а жалко. Излиза, че деловодната дейност не е административно обслужване, не е административна дейност.Какво е тогава? Нищо, че деловодството се помещава във въпросния ЦАО. Г-н Милев какви ли съображения е имал, като е отцепил деловодството от административното обслужване де юре. А де факто то си е там и там му е мястото. В това спор няма. Никой до сега не се е сетил да попита защо е така? Или е важно да се пълнят квадратчета, кутийки в структурата…А може би това е плод не на неговата мисъл, а хрумване на Секретаря- г-жа Тачева?!
            Но да се върнем на актуалната тема. За конкурса за началник на Административното обслужване. Много размисли буди. И крайно време е да поставим тези въпроси, а дали ще има ефект. „Като си пееш Пенкеле, кой ли те слуша?”
ИЗИСКВАНИЯТА – също будят недоумение. За предпочитане е кандидатът да е с икономическо образование или публична администрация. ЧОВЕКЪТ, заради  когото се прави това е с икономическо образование. Че да не става дума за стопански отдел или за икономически ресор!? От какъв зор - точно икономическо образование?  По-логично би било, както до скоро, това звено беше към „Информационно обслужване и технологии”. Макар че и това не беше много разумно. Но  все пак  става дума за модерно обслужване, което вече става по нов начин , с нови технологии. Но за  някои хора в сградата под Часовника времето е спряло или по-лошо- направо се връщаме назад във времето. Ако се огледате в администрацията, ще видите доста стари хорица. И ще се чудите в Старчески дом ли сте попаднали, или в Централа на ОК или ОбС на ДКМС или на БКП?! То май трябва да се отделят средства от общинския бюджет за закупуване на памперси.
             Но да не ви държим в напрежение – кой е Човекът, който гласят за началник на отдел „Административно обслужване и ЦАО”? Още в началото на мандата се пусна слух, че това място се пази за г-жа Стайка Николова. За по-старите кадри е известна. Много не я долюбват и в средите на БСП./така се чува/. Дългогодишен чиновник, иначе невзрачна женица, почти на 60 години. Но това е младежка възраст за Общината. Възрастта не е порок. Тази дама бе освободена преди години от работа и си работи до ден днешен в Съда, като деловодител. В Общината  никак не са страдали от липсата й. Бързичко я забравили, но ето, че тя реши да напомни отново за себе си. Да й се чуди човек на безочието! Търка бюрото…Откъснала се е отдавна от работа в Общината. На светлинни години е далеч от това, което се случва в административното обслужване там.  Мина година, слуховете от началото на мандата отшумяха, някои хора си отдъхнаха, че са неверни тия слухове. Но …местенцето се пази. Ето нейният звезден миг идва. Защо да не се пенсионира в Общината?  Че то и аз да взема да се включа в някой конкурс, набор съм на секретаря на Общината- г-жа  Станка Тачева, само че не съм неин приятел и не съм икономист. Попрехвърлил съм 60-те, към 65 отивам. Без да са ясновидци мнозина , като видяха, че е обявен конкурсът и веднага коментираха, че то се знае за кого се прави. За Стайка Николова. И наистина тя е сред кандидатите! И явно не страда от скрупули, че нещата са предрешени. Няма чувство за срам. Нека другите да учат закони, наредби, а въпросната госпожа направо няма нужда да знае дори въпросите. Те отговорите ще са й дадени предварително. В това  съмнение няма. И други въпроси изникват, как този отдел функционираше без началник толкова време? Имаше ли някой , който поне временно да изпълнява тази длъжност. От къде изникна тази бройка? Да, явно е  съществувала, но е пазена в тайна Даже и в новата структура няма Директор на дирекция, както в близкото минало. Излиза, че и без началник и без директор може. Но бройка има и бройката се пази. Странно защо чак сега се прави този конкурс, а не когато се прие структурата? Впрочем поздравяваме Кмета, за това , че в този ресор няма вече Дирекция, защото и това беше едно недомислие в миналите години.
            Хората се питат , кое може да накара Николова да напусне добре платената си службица в Съда и да се върне под часовника. Ми много просто- тя е лична дружка на Секретаря- Станка Тачева. „Приятел в нужда се познава”. Няма шуробаджанащина, а приятелство- издържало проверката на времето. Добър тандем!  Еххх…Г-н Милев, направо човек може да Ви завиди- с какви „наши” хора се обграждате. Сигурно и Вие сте заблуден. Отворете си очите най-после!
            Защо за конкурса за Секретар на Общината например не се изискваше икономическо образование и публична администрация , а право. Защото кандидатът е юрист. Изискванията се определят според кандидата. Защо сега за началник на Административния отдел не се изисква да бъде юрист, например??? В това има резон. Ето с какви парадокси се сблъскваме. Двете длъжности са релевантни. Огледайте се как е в другите общини! Значи в Община Сливен първо се прави конкурс не за да се търси човек, а се натъкмяват изискванията според „нашия” Човек, който ще намърдат по нечестен начин. В това няма капчица почтеност. Горките кандидати! Сред тях виждаме и други интересни личности. Но само ще отбележим, че и Румен Кърпачев е подал документи, той отдавна има началнически мераци. Той е „учил” да бъде началник. Но всеки има право да си подава документите, дори и съпругата на един от зам.кметовете.  Мераклиите са доста. 19 човека са одобрени по документи и ще се явят на тест. Отпаднали са двама. Както казва Мечо Пух „Колкото повече,  толкова повече”. Защо си губят времето, горките хорица! Някои от тях си пробват късмета, на олимпийския принцип. Има имена, които са и в другия конкурс, за началник „Стопански дейности”. Но са подали за всеки случай и за този отдел. Явно считат , че са универсално скроени. Така като е тръгнало…Ако Апостол Апостолов беше завършил консерватория, сигурно и такова изискване щеше да има. Ако пък Ст. Николова беше агроном, може и това да е изискване.  И предишните конкурси не бяха по-различни. Никой не бе изненадан от резултатите. Те си бяха ясни още с подаването на документите- неее- извинете, още с обявяването на конкурса. Първо се намира Човекът, а после стартира процедурата. А тя си е направо перфектна! Примерите са „топли”. И много хора се питат , а защо за всички отдели няма конкурси? То не , че нещо щеше да се промени, но все пак. Някои хора тихомълком заеха без конкурс началнически службици и други местенца в администрацията. Който може – го може! Сега се е паднало. А след това, ако ще потоп да става! Други пък си казват- нов Кмет – нов късмет!
            Обявява се конкурс и само дето не пише името на „нашия” Човек. А сега да се спрем на друга точка от процедурата. Какви са Законите, по които ще бъдат изпитвани кандидатите с тест на 7.І.2013г.  за началник на отдел „Административно обслужване ? Все едно, че ще се явяват на конкурс в някое Министерство или на изпит по право. Липсват важни наредби на общината, липсва и нормативен акт за електронното управление на документооборота, дори не се изисква от кандидатите да са наясно с УСтройствения правилник, нищо конкретно не се иска да знаят  за организацията на  обслужването в  Община Сливен. По нищо не си личи, че въпросите са специфични точно за такъв отдел. Дори няма и Закон , който да изисква като  предпочитана специалност – именно икономика за такъв отдел. /Публичната администрация е само като параван/.  Уж е предпочитана специалност, пък никъде в тази работа няма нищо икономическо. Ако погледнете законите, които трябва да зубрят кандидатите – няма да разберете за какъв отдел кандидатстват. Дрън-дрън. Научаваш тези закони и си подаваш документите наред, за всички конкурси, които обявява общината. То затова и някои кандидати се пробват на няколко места, че където им се отвори парашута.
            А като погледнахме миналия конкурс за Стопански отдел, където предстои на 4-ти януари интервюто с двамата на финалната права., виждаме че са решавали тест вариант ІІ-ри. Кой е той, никой не ти казва, А пък кой е І-ви – също не се знае. Защо не се публикуват  тези варианти на тестове на сайта на общината и да се оповестят в публичното пространство след изпита? Резултатите са на точкова система. Кой  от „нашите” хора ще си играе да учи въпросите, нали направо знаят отговорите. Но нека Общината да покаже на гражданите, кои са тия варианти, къде може да се видят?. И какво се случва в залата? Никой не може да оспори, че даденият кандидат е „отличник”- попълнил си е теста, нали знае отрано отговорите. А и кой може да гарантира, че листата не се подменят след това. Ми тя и комисията е от свои хора. Къде се съхраняват въпросите преди изпита? Че колко членове има комисията…Не се заблуждавайте , че въпросите са тайна.
            В Комисиите има „дежурни”- постоянно присъствие на всички конкурси. Например кой от членовете на комисията ще смее да не играе по свирката на своя шеф. Председателят на комисията е шеф на останалите членове в администрацията. Каквото той каже- това ще бъде! В случая за „Административно обслужване” Тачева има решаващата дума. Другите ще слушкат! А недоумение буди и фактът какво прави в комисията зам.кмета по образование, култура и социални дейности- г-н Иван Славов. Какво общо има той с този ресор? А самият той е филолог. А дори в ЦАО няма представени почти никакви услуги от неговия ресор. И това, ако не е смехотворно. Другият зам.кмет- Корнелий Желязков, който е по Общинската собственост, също е интересно какво място има там. Но дежурен във всички комисии е представителят на „Човешки ресурси” г-н Веселин Дяков, който по неведоми пътища е станал началник, май без конкурс. Та той пък е подчинен на Секретаря на Общината. Тя му е шефка. Ще слушкааа! Работата е ясна. Комисията е от послушни хора, наши хора, верни другари. Сценарият е проигран вече няколко пъти и всеки знае ролята си. Резултатът е ясен и без конкурс! Но нали трябва да се спазва Закона! Кой контролира как протича конкурса? На кой да се жалват отпадналите? По закон – не подлежат резултатите на Съдебен контрол. Могат да се жалят на органа по назначаването, в случая на Общината. И това, ако не е пълен абсурд. „Агнето се жалва на вълка”. А г-н Кметът явно се доверява напълно на своите подчинени и по този начин се излага и то яко. Може би и той е в играта. А  за интервюто само можем да гадаем кой за какво пита и кой какво отговаря и дали има равнопоставеност при препитването. Може да го питат и какви филми обича. Какво се случва в залата- там вътре в стаята , по приятелски, само може да гадаем. Казва ли ти някой?! Защо не се въведе някакъв механизъм на контрол, на мониторинг. Да има външен наблюдател, представител на НПО, независим журналист, ако има такива все още. Например при теста, листите дори и да са подпечатани, подписани- после могат да се подменят. Но всъщност едва ли ще се издъни „нашият” Човек, за който се прави Конкурсът. Той си е научил предварително урока. И ето защо досега няма изненади. Наистина Общината е прозрачна, „прозрачна администрация” – вече нищо не ни изненадва.
            Крайно време е да попитаме г-н Кмета, защо на сайта на Общината не бяха обявени незаетите длъжности? И в кои отдели има все още такива длъжности/бройки/? Питаме също и колко началници са в общината без конкурс и колко временно изпълняват такива длъжности? И защо се държат такива бройки дълго време  свободни?
            Защо си загубих времето да пиша това, защото все още съм един наивен зрял човек, който е врял и кипял в живота, но все още мисля, че не е късно да се предотврати поредния гаф, с поредния конкурс. Не ми се иска да отчайвам кандидатите, а напротив- дори да ги насърча, че се впускат в една неравностойна  битка. Но това не е битка, а фарс. След като се стреля- тогава се рисува мишената на избрания Човек! И той уцелва в 10-та.
Оставам с уважение към Вас!

Няма коментари:

Публикуване на коментар